zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Zdrowe i długie życie ? dieta na odporność 24-04-2020

Zdrowe i długie życie – dieta na odporność

 

Wiele ludzie nie przykłada większej wagi do swoich posiłków, nie dbając, żeby były urozmaicone i bogate w witaminy i minerały. Prowadzi to do osłabienia organizmu, przez co narażenia go na choroby jak przeziębienie czy grypa. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach powinniśmy dbać, aby nasza dieta na odporność zawierała w sobie możliwie jak najwięcej wartościowych elementów. Nie czekaj i sprawdź już teraz, jakie zmiany wprowadzić w swojej kuchni!

 

  1. Owoce i warzywa.

  2. Dieta roślinna.

  3. Orzechy jak chipsy.

  4. Ziołowe wspomaganie.

 

Dieta na odporność wcale nie musi oznaczać dań niesmacznych czy nieatrakcyjnych wizualnie. Wręcz przeciwnie! Każdy talerz przybrany w całą gamę kolorowych warzyw czy owoców zachęci do jedzenia praktycznie każdego. Jednak dlaczego ich spożywanie jest tak ważne da naszego organizmu? Otóż nasze ciało nie jest w stanie samodzielnie wytworzyć bariery ochronnej, która zapewni osłonę przed bakteriami i wirusami. Wszystkie niezbędne witaminy oraz minerały musimy dostarczyć przez urozmaicone jedzenie. Skupienie się na samym mięsie nie zapewni nam oczekiwanego efektu, a wręcz przeciwnie: spowoduje więcej problemów ze zdrowiem.

 

Owoce i warzywa

 

To one powinny być pierwszym, podstawowym wyborem przy budowie naszej odporności. Nie bez przyczyny rodzice od najmłodszych lat powtarzają swoim dzieciom, żeby jadły owoce i warzywa. To w nich znajdziemy niesamowicie wysokie zawartości witamin, które staną na pierwszej linii frontu. Uwagę warto skupić na takich produktach jak: papryka, czarna porzeczka, jagody goji, truskawki, maliny, borówki, brukselka, brokuł, imbir, pomarańcze, jabłka czy chrzan. Rozpoczynając dietę na odporność od tych owoców i warzyw, będziemy dobrze przygotowani na każdą porę roku.

 

Dieta roślinna

 

Jak podają naukowcy, rośliny zielone są szczególnie bogate w cenne minerały, które zapewniają nam wysoką odporność, ale również zdrowy wygląd skóry (wolniejsze starzenie), a nawet zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób nowotworowych. Zaleca się jeść takie rośliny jak: jarmuż, szpinak, pietruszka, szczypiorek, sałata, rukiew wodna czy rukola. Jak jednak zwiększyć częstotliwość spożywania tych roślin? Otóż najlepiej pasują jako dodatek do obiadu, ale z powodzeniem można je przerobić na koktajl czy smoothie z owocami!

 

Orzechy jak chipsy

 

Kolejnym bardzo ważnym składnikiem naszej diety na odporność powinny być orzechy. Warto nie ograniczać się jedynie do najpopularniejszych w naszych stronach orzechów włoskich (choć są bogate w kwasy omega-3) i spożywać również orzechy laskowe, nerkowca, migdały czy makadamia. Orzechy idealnie wpisują się w produkty wzmacniające naszą odporność, ale również jako codzienne przekąski eliminujące niezdrowe chipsy.

 

Ziołowe wspomaganie

 

Zapewne dobrym pomysłem będzie również urozmaicenie naszej diety na odporność naparami z ziół. Pijąc je regularnie, zapewnimy organizmowi dodatkowe wsparcie, które może zaważyć w okresach wzmożonego ryzyka zachorowania. Zioła, w które warto się wyposażyć, to: kwiaty lipy, kwiaty z dzikiego bzu, czystek, gojnik (herbata górska), krwawnik (powszechnie rosnący na łąkach) oraz liście malin. Dobrym pomysłem jest również urozmaicenie herbaty dodatkiem imbiru oraz miodu (choć ten należy dodawać po ostygnięciu naparu, żeby nie utracił swoich właściwości).

Warto pamiętać, że wszystkie powyższe rozwiązania są skuteczne, ale pod warunkiem regularnego ich stosowania. Niestety, jednorazowe spożycie dużej ilości warzyw, owoców, orzechów i ziół nie na wiele nam się zda. Więcej o diecie na odporność dowiedzieć się można na stronie https://www.izielnik.pl/blog/dieta-wzmacniajaca-organizm-co-jesc-na-odpornosc.

Komentarze