zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

W Katowicach powstaje najnowocześniejsze w Polsce centrum dydaktyczne. 25-11-2011

 

W Katowicach powstaje najnowocześniejsze w Polsce centrum dydaktyczne.
 
     Do końca miesiąca powinna zakończyć się budowa najnowocześniejszego w Polsce ośrodka szkoleniowego dla studentów medycyny. Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego powstaje w miejscu nieczynnej pralni szpitala klinicznego w Katowicach-Ligocie. Projekt wart blisko 33,5 mln złotych będzie jednak do dyspozycji studentów najwcześniej za rok, gdyż prawie tyle czasu potrzeba jeszcze na jego wyposażenie.
     Dzięki tej inwestycji przyszli lekarze będą mogli dowolnie eksperymentować z symulatorami pacjentów - nowoczesnymi manekinami, reagującymi jak żywi ludzie. Podanie każdego leku wywołuje w organizmie określony skutek czy działania niepożądane. Możliwe teraz będzie zaobserwowanie jak organizm ludzki reaguje na wprowadzane substancje oraz nauczenie się co zrobić aby temu zapobiec. Co więcej, można będzie przeprowadzić symulacje wielu chorób i stanów klinicznych, dając studentom pole do popisu w ich leczeniu i zaopatrywaniu bez obaw o jakiekolwiek zagrożenie dla prawdziwych pacjentów. Wszystko to obserwowanie będzie przez nauczycieli zza luster weneckich.
     Sposób, w jaki wiedza będzie zdobywana, jest nie do przecenienia. Praktyczne podejście do nauczania zawodu pozwala, poprzez zaangażowanie samych nauczanych, na dużo lepsze zapamiętywanie i późniejsze odtwarzanie zdobytej wiedzy. Takie podejście jest od wielu lat z powodzeniem stosowanie w Stanach Zjednoczonych. To właśnie amerykańskie uczelnie są wzorem dla projektu Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
     Inwestycja, która nie powstałaby bez wkładu finansowego Unii Europejskiej, będzie służyła studentom z 4 kierunków: lekarskiego, lekarsko-dentystycznego, farmacji oraz biotechnologii. Zaledwie 15% kosztów poniesionych przy realizacji projektu pochodzi z budżetu państwa, pozostała część to pieniądze europejskie. Śląski Uniwersytet Medyczny może dzięki temu stanowić przykład dla pozostałych uczelni, jak i na co pozyskiwać fundusze z UE.
 
lek. Adam Wolnica

Komentarze

Dodaj komentarz:

Pozostało 1000 znaków