Komunikat NFZ w sprawie potwierdzenia zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego 28-12-2011
Komunikat
dodano 19.12.2011 r.
Narodowy Fundusz Zdrowia informuje, że w przypadku braku dokumentu potwierdzającego posiadane prawo do świadczeń opieki zdrowotnej, pacjent chcący skorzystać z pomocy lekarskiej może złożyć na piśmie oświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, które powinno zawierać:
imię i nazwisko,
datę urodzenia,
PESEL,
nazwę instytucji, która zgłosiła pacjenta do ubezpieczenia,
nazwę oddziału wojewódzkiego, do którego pacjent został zgłoszony.
Złożenie oświadczenia nie zdejmuje z pacjenta obowiązku określonego w art. 50 ust. 2-3 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych dotyczącego obowiązku przedstawienia dokumentu potwierdzającego prawo do świadczeń opieki zdrowotnej w związku z leczeniem szpitalnym.
źródło - Biuro Prawne
Opublikowany przez: Norbert Tyszka (2011-12-19 13:18:11)
Ostatnio zapisany przez: Norbert Tyszka (2011-12-19 13:20:57)
Artykuł przeczytany 8596 razy.
Komentarze