zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Jakie są ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej? 12-08-2019

Trening na spalanie tkanki tłuszczowej ma swoje określone zasady, które mają wpływ na to, w jaki tempie uda nam się osiągnąć wyznaczony cel. Jeżeli chcesz spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, to konieczne jest wybranie określonego rodzaju wysiłku, by mógł być on skuteczny. Ćwiczenia nie mogą trwać mniej niż trzydzieści minut. Co więcej, w trakcie ćwiczeń liczy się to, by utrzymać prawidłowe tempo, które pomoże spalać jak największą ilość kalorii. Ważne jest więc to, by wiedzieć, jak powinien wyglądać trening na odchudzanie, który pomoże nam w szybkim tempie uzyskać wymarzoną sylwetkę. Czas przekonać się, jakich zasad treningu odchudzającego należy przestrzegać, by był on skuteczny - radzi https://nutrigolab.pl/.

1.    Zacznij od ustalenia swojego celu

 

Jeżeli chcesz zacząć ćwiczyć na odchudzanie, to pamiętaj, by na początek ustalić sobie, jaki chcesz osiągnąć dzięki temu cel. Może to być dziesięć kilogramów mniej lub wyszczuplenie nóg i brzucha. Jeżeli masz już określony cel, to możesz zapisać go na kartce, a potem powracaj i powtarzaj sobie swój cel, kiedy pojawią się u ciebie chwile słabości. Dodatkowo możesz spróbować wyobrazić sobie, jak już osiągniesz swój cel i jak będziesz wtedy się czuć i wyglądać. Jest to jeden z lepszych sposobów na utrzymanie motywacji do treningu, a do tego na zmobilizowanie się do wysiłku.

(Skuteczny splacz - Nutrigo Lab Burner - https://nutrigolab.pl/p/nutrigo-lab-burner)

 

2.    Wybieraj sporty kardio

 

Dla osób, które mają problem z nadmiernymi kilogramami, najlepszym wyborem będą ćwiczenia kardio. Ważne jest by w każdym planie treningowym, który stworzony jest, by zmniejszyć masę ciała, znalazły się właśnie takie ćwiczenia. Tego rodzaju ćwiczenia sprawiają, że zwiększa się zapotrzebowanie na energię, a dzięki temu organizm zaczyna ją pobierać ze zgromadzonych zapasów tkanki tłuszczowej. Dzięki temu pozbywamy się nadmiaru tkanki tłuszczowej, a jednocześnie przyczyniamy się do wzmocnienia układu krążenia i poprawiamy swoją kondycję. Dla osób na diecie odchudzającej doskonale sprawdzi się:
• Jazda na rowerze – również na tym stacjonarnym,
• Pływanie,
• Bieganie
• Nordic walking.

(https://nutrigolab.pl/p/nutrigo-lab-strength - zwiększ swoją siłę i wytrzymałość)

3. Nie rezygnuj z ćwiczeń siłowych

 

Co prawda ćwiczenia siłowe nie przyczyniają się do spalania tylu kalorii co ćwiczenia kardio, ale one również są pomocne przy spalaniu tkanki tłuszczowej. Trening siłowy prowadzi do uszkodzeń w mięśniach, a dzięki temu są one regenerowane, a to przyczynia się do zwiększenia ich wytrzymałości siłowej. Najczęściej uszkodzenia, które pojawiają się w tkance mięśniowej regenerują się przy pomocy energii, która pochodzi z tkanki tłuszczowej. Warto również pamiętać, że do regeneracji z udziałem zapasów tkanki tłuszczowej dochodzi nawet do dwudziestu godzin po zakończeniu treningu. Dodatkowo ćwiczenia siłowe mają jeszcze jedną zaletę- sprawiają one, że w organizmie zwiększa się produkcja kolagenu, a dzięki temu skóra staje się jędrniejsza i grubsza. Jest to bardzo ważne, szczególnie dla osób walczących z otyłością, u których bardzo często skóra staje się obwisła i traci swoją elastyczność.

 

3.    Nie zapominaj o regularności

 

Regularne trenowanie jest niezbędne do skutecznego odchudzania. Ćwiczenia regularne przyczyniają się do przyśpieszenia metabolizmu, a dzięki temu organizm zaczyna lepiej radzić sobie ze spalaniem kalorii, które zostały spożyte w nadmiarze. Jeżeli obawiasz się, że nie uda ci się zachować regularności w treningach, to dobrym sposobem, jest zrobienie sobie określonego schematu ćwiczeń, w którym uwzględniane będą rodzaje ćwiczeń, ich częstotliwość, czas trwania treningu, liczba serii oraz powtórzeń. Dla osób, które chcą zmniejszyć swoją masę ciała, najlepiej będzie wybrać treningi dwa razy w tygodniu, które będą trwać około czterdziestu minut. Dobrze również, by trzy razy w tygodniu znaleźć czas na trening kardio, który również powinien trwać czterdzieści minut.

 

4.    Trening powinien trwać przynajmniej 30 minut

 

Badania wykazały, że aktywność fizyczna, która trwa mniej niż trzydzieści minut ma bardzo mały wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Przez ten czas organizm pobiera jedynie dwadzieścia procent energii z tkanki tłuszczowej, a reszta to składniki odżywcze, które są dostarczane do organizmu wraz z pokarmem. Tak więc jeżeli chcemy uzyskać lepsze efekty, to najlepiej jeżeli zagospodarujemy sobie więcej czasu na ćwiczenia, tak by trały one dłużej niż trzydzieści minut. Dłuższa sesja ćwiczeń sprawia, że energia pochodzi w pięćdziesięciu procentach z tkanki tłuszczowej. A wydłużenie ćwiczeń o kolejne dwadzieścia minut sprawia, że wydatek energetyczny z zapasów tkanki tłuszczowej zwiększa się nawet do osiemdziesięciu procent.

 

5.    Stawiaj na interwały

 

Doskonałe efekty w odchudzaniu przynoszą treningi interwałowe. Polegają one na przeplataniu ćwiczeń o wysokiej intensywności z umiarkowanymi ćwiczeniami kardio. Dzięki temu w organizmie zwiększa się stężenie hormonu wzrostu, który ma ogromny wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej. Warto jednak pamiętać, że tego rodzaju treningi są wyjątkowo obciążające dla organizmu, zwłaszcza dla osób początkujących.

Komentarze