zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Jak zwiększyć odporność u dziecka? 08-01-2019

Z czym dziecko musi się zmierzyć?

Okres jesienno-zimowy stanowi szczególne niebezpieczeństwo dla niemowląt, dzieci, a nawet młodzieży. Przeziębienie i grypa żołądkowa rozwijają wtedy swoje wici między jednym nosicielem a kolejnym. Pierwszy miesiąc w szkole, czy przedszkolu, a nierzadko nawet kwartał, wiąże się z edukacyjnym uczestnictwem w tzw. "kratkę". Choroba na przemian ze zdrowiem wyklucza dziecko z zajęć dokładając tym samym obowiązków rodzicom. Trzeba się jednak oswoić z myślą, iż wszyscy przychodzą na świat z ograniczoną odpornością, dlatego nabywanie nowej "tarczy" jest procesem zupełnie normalnym. Większość lekarzy uważa, że nawet dziesięciokrotność choroby dziecka w ciągu roku wciąż mieści się w granicach normy. Dzieci z biegiem czasu uodpornią się na negatywne dla zdrowia mikro czynniki, jak rotawirusy, i ta liczba będzie sukcesywnie spadać. Istnieją jednak zdrowe nawyki, które zaadaptowane w sposób, mogą złagodzić działanie infekcji, a nawet zapewnić istotne wzmocnienie układu odpornościowego.

 

Sposoby na chorobową prewencję

Być może będzie to oklepany frazes, jednak zwiększenie podawania warzyw i owoców to podstawa dbania o układ odpornościowy. Truskawki, fasolka szparagowa oraz marchew to produkty pełne witaminy C, a ta jak powszechnie wiadomo, zbawiennie wpływa na chorobowe przeciwdziałanie. Innym aspektem, o który warto zadbać jest sen, ponieważ jego niedobór lub brak mogą redukować naturalne komórki odpornościowe, co znacznie osłabi układ immunologiczny. Według ekspertów, już dzieci w wieku przedszkolnym szczególnie narażone są na brak snu z uwagi na wzmożoną aktywność. Nie bez znaczenia, w aspekcie ochrony organizmu, jest karmienie piersią noworodka. Mleko matki zawierające przeciwciała odpowiedzialne za wzmacnianie odporności dziecka jest najlepszym pokarmem początkowym, niezależnie od tego jak wielki kit wciska świat farmaceutycznej reklamy. Druga strona medalu też ma jednak znaczenie, ponieważ zdrowie psychiczne matki jest zdrowiem psychicznym dziecka. Jeśli ta czynność sprawia Ci problemy, staraj się karmić piersią przez co najmniej dwa - trzy miesiące, aby uzupełnić składniki odporności, które dziecko otrzymało przed narodzeniem.

 

Działaj prozdrowotnie

Aktywność fizyczna zwiększa liczbę komórek odpowiedzialnych za odporność organizmu. Właśnie z tego względu, warto wypracować coś na wzór rodzinnej tradycji, aby już od najmłodszych lat przyswoić dziecku konieczność dbania o rozwój fizyczny. Ochrona przed rozprzestrzenianiem się bakterii i zarazków to klucz do zdrowia. Ograniczenie rozprzestrzeniania bezsprzecznie wiążę się z higieną, dlatego zadbanie o mycie rąk przed oraz po posiłku, a także po zabawie na dworze powinno stanowić podstawę rodzicielskiego wychowania. Dobrym sposobem na higienę poza domem są mokre chusteczki. Częstą przyczyną zachorowań mogą być szczoteczki do zębów, które nie wymieniane od dłuższego czasu, będą stanowić siedlisko bakterii.
Zakaz używania papierosów w obecności dzieci to kolejny sposób na zdrowie pociechy. Dym papierosowy zawiera ponad 4000 toksyn, które z pewnością nie działają korzystnie na organizm dziecięcy. Szkodliwość biernego palenia jest niepodważalna. Więcej przydatnych informacji na temat zdrowia znajdziesz na stronie http://www.cmpromed4kids.pl/

Komentarze