zapamiętaj mnie
Jesteś niezalogowany, załóż konto jeśli go nie posiadasz, lub przypomnij hasło

Informed - Internetowa Informacja Medyczna

Alternative content

Wyszukiwarka artykułów:

Jak zacząć zdrowo się odżywiać? Porady, inspiracje, wskazówki 06-07-2020

Według nowoczesnej dietetyki zdrowe odżywianie nie jest wcale trudne i uciążliwe. Ważne, aby pamiętać o kilku prostych zasadach - odżywiaj się regularnie, wybieraj produkty jak najmniej przetworzone, jedz jak najwięcej warzyw i owoce w dwóch porcjach dziennie. Pamiętaj także o ograniczeniu węglowodanów - to najważniejsze zalecenia dietetyków, dotyczące zdrowego żywienia.  

Zdrowe odżywianie - zmień dotychczasowe przyzwyczajenia 

Zdrowe odżywianie w świadomości większości osób to wyłącznie dieta z niską zawartością tłuszczu. Wyłączenie z diety wieprzowiny, słodyczy czy białego pieczywa zazwyczaj nie wystarczy, aby zapobiegać chorobom cywilizacyjnym i czuć się po prostu zdrowo. Nie jest to więc właściwe podejście. W dziedzinie nauk o żywieniu dokonuje się obecnie bardzo szybka i znacząca zmiana. Badania pokazują, że jeśli chce się być na bieżąco z trendami, należy być czytać naukowe doniesienia, testować i samodzielnie sprawdzać, co się sprawdza, a czego lepiej unikać. Jak wiadomo, sporym postępem w oficjalnych zaleceniach jest głównie wykluczenie węglowodanów jako podstawowego składnika zbilansowanej diety i zastąpienie ich warzywami. Obserwujemy jednak, że ciągle przecenia się znaczenie cholesterolu w zwiększeniu ryzyka chorób serca, nie zważając na najnowsze doniesienia naukowe i prowadzone badania.  

Zdrowe śniadanie powinno być podstawą wszystkich posiłków. Warto postawić na zdrowe, ekologiczne i jak najmniej przetworzone produkty. Ekologiczne przetwory powinny stanowić ważny element diety. Wpływają pozytywnie na funkcjonowanie całego organizmu. Dla utrzymania optymalnego zdrowia i szczupłej sylwetki, warto do swojej diety włączyć także sok z kiszonej pietruszki.  

Warto przygotować się także na niespodzianki. Czasami okazuje się, że produkty powszechnie uważane za zdrowe, mogą być dla niektórych osób szkodliwe. Podczas wprowadzania nowych nawyków żywieniowych ważna jest więc obserwacja swojego ciała, słuchanie jego reakcji na nowe pokarmy. Jeśli chcemy się zdrowo odżywiać, należy podjąć próbę doboru dla siebie odpowiedniej diety – najlepszej z możliwych, a nie jedynie dobrej.  

Piramida zdrowego żywienia - podstawa diety miłośników zdrowego odżywienia 

Piramida zdrowego żywienia jest niezwykle ważna podczas wprowadzania nowych nawyków pokarmowych. Jak donoszą lekarze i dietetycy – w zdrowej diecie równie ważna jest regularność posiłków. Dzięki regularnym posiłkom, dostarczamy organizmowi odpowiedniej ilości energii w ciągu dnia, co ma bezpośredni wpływ na dobre samopoczucie, koncentrację oraz utrzymanie odpowiedniej masy ciała.  

Warto przede wszystkim uświadomić sobie, że zdrowe odżywianie nie musi oznaczać dla każdego tego samego. Są to indywidualne przyzwyczajenia. Fakt, że jednej osobie przypadło do gustu coś, co Tobie nie za bardzo odpowiadało, jest jak najbardziej normalny. Możemy sugerować się produktami, ale zawsze należy sprawdzić, czy są one odpowiednie dla nas i czy będą nam szkodzić, czy pomagać. Inaczej będzie musiała odżywiać się osoba z insulinoopornością, a inaczej z chorobami autoimmunologicznymi.  

Komentarze